NETGEAR T&T: Het aanmaken van een NETGEAR Insight Pro Admin Account

0
1512

Ik krijg regelmatig de vraag van resellers hoe je nou het beste een Insight Pro account aan kan maken. Eigenlijk best een strategische vraag, want als je eenmaal aan de slag bent gegaan met Insight en je komt er naderhand achter dat je een niet echt praktische keuze hebt gemaakt, dan verlies je onnodige tijd om dit te herstellen. Dus laten we eens kijken wat het Admin account inhoud om zo de juiste keuze te maken.

NETGEAR Insight Pro is de multi-tenant variant van NETGEAR Insight Premium, toegespitst op VAR’s, MPS’s en ZZP-ers. Met NETGEAR Insight kan je als ICT-beheerder, zowel lokaal als remote, op zeer effectieve wijze beheer en onderhoud uitvoeren. NETGEAR Insight biedt een hoog servicelevel op het gebied van uptime en security.

 

De Praktijk:

Kijken we naar het Admin account binnen NETGEAR Insight pro, dan zien we dat deze verantwoordelijk is voor een drietal zaken, namelijk:

    • Het aanmaken van nieuwe klanten
    • Het invoeren van abonnementen en de toewijzing aan de klanten van deze abonnementen
    • Het aanmaken en beheerders en de onderverdeling richting de klanten

 

Daarnaast kan je met het Insight Admin account de volgende extra zaken:

    • Klanten beheren
    • Locaties onder de klant aanmaken en daar hardware toevoegen
    • Onderhoud plegen

Verschil tussen het Admin account en het Insight beheerder account is, dat de beheerder als hij daar de rechten voor heeft gekregen, alleen de drie laatstgenoemde functies kan uitvoeren. Als de Admin besluit, dat een beheerder geen rechten meer mag hebben bij een bepaalde klant, dan kan de Admin de betreffende beheerder afsluiten voor deze klant. Als de beheerder helemaal geen rechten meer mag hebben, dan kan de Admin de beheerder geheel verwijderen uit Insight.

 

Tips:

Alle accounts binnen Insight, zijn gebaseerd op email adressen en zijn uiteraard te beschermen met two factor authenticatie.
Daarnaast zul je ondervinden dat de Admin user een fundamentele account binnen Insight is. In deze context wil ik jullie graag de volgende drie tips geven:

TIP1: Voor een admin account kan je het beste een niet persoonlijk email account gebruiken.

Het is aan te raden om een email adres te gebruiken dat, wat universeler is, bijvoorbeeld als Insight.Beheer@”jouwbedrijfsnaam”.com. Dit heeft de volgende voordelen:

    • Dit maakt het account minder persoonsgebonden en eenvoudiger overdraagbaar
    • Het zorgt er ook voor dat alle email vanuit Insight niet terecht komt in je eigen email.

TIP2: Gebruik zeker niet info@”jouwbedrijfsnaam”.com.

De berichtgeving richting email vanuit Insight kan best massief zijn, zeker als je veel klanten onder Insight beheerd en zo sneeuwen andere berichten gericht aan het info account onder.

Voor bedrijven die over een contract administratie of afdeling beschikken en NETGEAR Insight inzetten voor de diensten, de volgende tip:

TIP3: Leg de taak ofwel verantwoording voor het invoeren en muteren van klanten bij de contract afdeling.

Bedrijven die diensten als Office 365, VoIP en service contracten verkopen kunnen op deze manier ook de voortgang van de Insight diensten gecentraliseerd onderhouden.

Een Admin account voor NETGEAR Insight Pro, kan je  hier aanmaken .

Meer info over NETGEAR Insight Pro kan je terugvinden op deze link.

Heb je vragen of wellicht ideeën voor een NETGEAR Blog stuur mij dan een email.

Eric Lindeman
Sr. SE NETGEAR Benelux